Jazeker! Kom gerust eens kijken op de locatie van jouw keuze. Vul dit formulier in en een pedagogisch medewerker van de locatie neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het inplannen van een (digitale) rondleiding.
Wat leuk dat je gekozen hebt voor Mikz Kinderopvang! Wanneer je de inschrijving hebt gedaan ontvang je direct een automatisch verstuurd bericht, zodat je weet dat de inschrijving gelukt is. Binnen 5 werkdagen word je gebeld door de planner van de gewenste locatie. Zij neemt de inschrijving met je door om de opvangwens goed in beeld te krijgen. Mocht er direct plaats zijn wordt dit met je besproken. Mocht dat niet het geval zijn dan plaatsen we je kind(eren) op de wachtlijst. Zodra er op een later moment een plekje beschikbaar komt nemen we opnieuw contact met je op. In de tussentijd word je met enige regelmaat geïnformeerd over de stand van zaken.
We streven ernaar je bij een inschrijving voor dagopvang ongeveer 8 maanden voor de start te informeren over plaatsingsmogelijkheden. Bij de BSO ligt de termijn op ongeveer 6 maanden voor de gewenste startdatum. De peuterspeelzaal wordt wat korter van tevoren gepland. We geven rond 3 tot 4 maanden voor de start graag meer informatie. We begrijpen dat je snel wilt weten of en wanneer je kind geplaatst kan worden. Met de huidige ontwikkelingen in de kinderopvang zijn ook bij Mikz wachtlijsten ontstaan. Daardoor kunnen we de doorstroom van 4-jarigen en 7+ kinderen en nieuwe inschrijvingen niet binnen bovengenoemde streeftermijnen plannen. Het kan voorkomen dat je iets later dan je van ons verwacht een bericht krijgt dat je kind kan doorstromen.
Wil je per direct opvang én hebben we geen wachtlijst? Dan schakelen we uiteraard direct met je over de plaatsing.
Halve dagopvang wordt niet aangeboden, de minimale afname is 1 dag per week.
Opzeggen kan eenvoudig via Ouderportaal. Dit doe je via ‘contracten’ (te vinden onder ‘account’ onder in het menu) en vervolgens kies je bij het juiste contract voor ‘opzeggen’. Zodra wij de opzegging hebben verwerkt, ontvang je een bevestiging van opzegging per mail. Wil je gedeeltelijk opzeggen? Dat doe je door het doorgeven van een ‘structurele wijziging’. Ook hiervoor ga je naar je account. Via het plusteken start je een nieuwe aanvraag. De opzegtermijn is 1 maand en kan op ieder moment van de maand ingaan. Wanneer je bijvoorbeeld op 20 september opzegt zal de opvang gestopt worden per 20 oktober. Dit geldt niet voor peuterspeelzaal. Opzegging van peuterspeelzaal kan alléén per de 15e of laatste dag van de maand. Wanneer je bijvoorbeeld op 20 september opzegt stopt de opvang per 31 oktober. Los ingekochte vakantiedagen kunnen alleen per hele maand stopgezet worden.
Maak je al gebruik van onze opvangmogelijkheden? Dan heb je als ouder een account in het Ouderportaal. Wanneer je bent ingelogd kies je in het menu onder account voor ‘nieuwe inschrijving’. Hier geef je ook de nieuwe opvangwens door.
Ja, als een gezinslid al gebruik maakt van onze opvang krijgen 2e en volgende kinderen voorrang bij plaatsing.
Je kan je kind(eren) vanaf de leeftijd van 2,5 jaar inschrijven voor de BSO. Maak je al gebruik van onze opvangmogelijkheden? De eenvoudigste manier om aan te melden is via het ouderportaal. Dit werkt als volgt; je kiest in je account voor ‘structurele wijziging’. Via het plusteken start je een nieuwe aanvraag. In de toelichting ontvangen we graag de gewenste opvangdagen en de keuze voor de basisschool. Wij gaan ermee aan de slag en houden je op de hoogte. Ben je nog geen klant dan kun je het inschrijfformulier op onze website invullen. Ben je eerder klant geweest, neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.
Ja, kinderen die al gebruik maken van opvang bij Mikz krijgen voorrang bij doorstroom naar een andere opvangsoort.
Een aanvraag voor wijziging of uitbreiding doe je eenvoudig via het Ouderportaal. Je kiest in je account voor ‘structurele wijziging’. Via het plusteken start je een nieuwe aanvraag. In de toelichting maak je de nieuwe opvangwens kenbaar. Je ontvangt hiervan een bevestiging en je kind wordt hiermee automatisch op de wachtlijst geplaatst. De planner zal dan vervolgens contact opnemen om de plaatsingsmogelijkheden te bespreken.
Staat je vraag niet bij de veelgestelde vragen, dan kun je contact opnemen via ons contactformulier. Heb je een dringende vraag of een vraag die je niet digitaal wil stellen, dan zijn we natuurlijk ook telefonisch bereikbaar op 0416 – 369660 keuze optie 1. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30-17:00 uur. Buiten deze openingstijden is het niet mogelijk met het servicebureau in contact te komen.
Vragen over de inhoud van je factuur stel je via ons contactformulier. Denk hierbij aan vragen over het aantal gefactureerde uren of afgenomen dagen. Vragen over betaling van de factuur of automatische incasso stel je via boekhouding@mikz.nl.
We factureren (alle opvang) gedurende 12 maanden per kalenderjaar. Het maandbedrag op de factuur is de op jaarbasis te factureren opvang, gedeeld door 12 kalendermaanden. Zo ontvang je maandelijks, 12 x per jaar, een gelijke factuur. Dat is wel zo prettig, want de kinderopvangtoeslag wordt ook maandelijks uitbetaald.
Omdat de kinderopvangtoeslag inkomensafhankelijk is, is het netto maandbedrag voor iedere ouder anders. Om je op weg te helpen staat er op onze website een rekenhulp waarin de kinderopvangtoeslag verwerkt is. Deze rekenhulp is te vinden op de website onder het kopje ‘Tarieven’. Je kunt hierin ook de verschillende pakketten vergelijken en bepalen welk pakket in jouw situatie het voordeligst is.
Kinderopvangtoeslag is een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang via de Belastingdienst. Om erachter te komen of je recht hebt op kinderopvangtoeslag check je de voorwaarden op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-kinderopvangtoeslag
Het aanvragen van kinderopvangtoeslag gaat via de Belastingdienst Toeslagen. Je hebt hiervoor een aantal gegevens van ons nodig, zoals: het LRK-nummer van de opvanglocatie, het uurtarief en het aantal opvanguren per maand. Wanneer de opvang definitief is sturen wij digitaal een overeenkomst waarop deze gegevens terug te vinden zijn. Meer informatie over kinderopvangtoeslag vind je op: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/
of via de app Toeslagen van de belastingdienst.
Heb je recht op kinderopvangtoeslag en verander je iets in je contract?
Wijzigt je overeenkomst bijvoorbeeld omdat je een dag meer of minder opvang af gaat nemen? Vergeet deze wijziging niet door te geven aan de belastingdienst. Je recht op kinderopvangtoeslag wijzigt namelijk ook. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/
Jazeker! Om een automatische incasso te activeren hebben we een machtiging nodig. Je kunt hiervoor een verzoek indienen via het contactformulier. Je ontvangt van ons een SEPA machtiging die je dient in te vullen. Deze wordt vervolgens door ons verwerkt en na onze bevestiging worden de facturen automatisch geïncasseerd rond de 25e van de maand.
Personeels- en overheadkosten lopen door op feestdagen. Daarom betaal je ook voor deze sluitingsdagen. Zouden wij deze dagen niet in rekening brengen, dan moeten de kosten worden verdeeld over minder dagen, waardoor de uurprijs hoger wordt.
Moet ik het contract digitaal ondertekenen?
Is je kind geplaatst, dan ontvang je via het ouderportaal het contract. Zonder getekend contract, mag je kind niet starten in de opvang. Je vindt het contract in het ouderportaal onder je account en dan bij administratie – contracten.
Na inloggen in het Ouderportaal kies je in je account voor ‘structurele wijziging. Druk op het plusje, bij type kan je vervolgens kiezen voor adreswijziging.
De Belastingdienst voert een scherpe controle uit op de maandelijkse rapportage die Mikz aan hen stuurt. Mikz stelt deze lijst op door de gegevens uit ons systeem in een overzicht te plaatsen. De Belastingdienst controleert aan de hand van die informatie of je recht hebt op kinderopvangtoeslag (KOT). De Belastingdienst heeft Mikz gewaarschuwd dat er bij het ontbreken of onjuist vermeld staan van jouw (ouder en kind) gegevens kan worden besloten om de KOT per direct stop te zetten. Je zou dan geen KOT meer ontvangen. Het is daarom van belang om je gegevens na te kijken in het Ouderportaal en de ontbrekende gegevens (BSN, geboortedatum) in te vullen in het Ouderportaal. Als het niet lukt om je BSN aan te passen of te wijzigen dan kun je telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantadvies.
Afmelden is van cruciaal belang om een goede personeelsplanning te maken. Een afmelding kan betekenen dat we een ruildag / extra opvang aanvraag kunnen toekennen aan de ouder die er op dat moment behoefte aan heeft. Wanneer iedereen op tijd afmeldt, in ieder geval minimaal 3 weken voor de af te melden dag, heb je ook zelf meer kans om bij een eventuele aanvraag een plaats toegewezen te krijgen.
Incidenteel afmelden doe je via het ouderportaal. Je kiest in het menu voor ‘planning’. Je selecteert de dag waarvoor je je kind wil afmelden. Vervolgens klik je op de puntjes (aan de rechterkant van de dag), klik op bekijk planning.
Vervolgen geef je via de knop ‘afmelden’ de afwezigheid door voor de betreffende dag.
Je kunt er ook voor kiezen om via de planning te kiezen voor de volgende knop:
Deze manier gebruik je als je een periode wil afmelden, bijvoorbeeld tijdens vakantie.
Een afmelding kan mogelijk niet worden teruggedraaid omdat het niet meer past binnen de wettelijke kaders of de bestaande formatie van de groep.
Nee. Omdat de kindplanning en personele planning zijn afgestemd op de komst van jouw kind én de vaste lasten voor Mikz dus doorlopen, wordt een afmelding niet in mindering gebracht op de factuur.
Wel heb je recht op ruildagen als je tijdig afmeldt, in ieder geval minimaal 2 weken voor de af te melden dag. Dit geldt niet voor de peuterspeelzaal.
Nee dat kan niet. Bij afname van een hele dag kan alleen de gehele dag afgemeld worden.
Ja, het ruilen van dagen is mogelijk, mits je op tijd afmeldt, in ieder geval minimaal 3 weken voor de af te melden dag.
Jaarlijks stellen we het aantal ruildagen vast en kennen deze toe.
Of je kind kan komen op de gewenste dag is afhankelijk van de kind- en personele bezetting. De aanvragen lopen via het Ouderportaal. Afmelden is hiervoor van belang. Wanneer iedereen op tijd afmeldt heb je ook zelf meer kans om bij een eventuele aanvraag een plaats toegewezen te krijgen.
Ruilen is niet mogelijk voor de peuterspeelzaal.
Hoelang blijven mijn ruildagen geldig?
Je ruildagen blijven 1 kalenderjaar geldig. Heb je nog tegoed, dan vervalt deze automatisch op 31 december. Je kan ruildagen niet in zetten in het volgende kalenderjaar. Voorbeeld: je wil tegoed inzetten in de 1e week van januari, dan kan dit niet met je ruildag die is opgebouwd tot en met 31 december.
Incidentele extra opvang kan op basis van beschikbaarheid, dit is afhankelijk van de kind- en personele bezetting. We hebben te maken met volle groepen waardoor de kans dat je kind extra kan komen beperkt is. Beoordeling van de aanvraag is aan de wijkmanager. Je vraagt incidentele extra opvang aan via het ouderportaal. Je start een nieuwe aanvraag via ‘aanvragen’ en kiest voor ‘extra’ of ‘ruilen’. Hier kies je de gewenste opvangdag. De extra opvang of ruildag wordt 3 weken voor de gewenste datum beoordeeld. Je extra opvang of ruildag is pas ingepland nadat je akkoord hebt gekregen. Aanvragen per mail, contactformulier of telefonisch worden niet behandeld. Extra opvang of ruildagen kan niet voor de peuterspeelzaal.
We beoordelen aanvragen 3 weken voor de datum die je hebt aangevraagd. Je ontvangt bericht of de aanvraag is bevestigd, of dat er op dit moment geen plaats is. In dit laatste geval laten we je aanvraag staan en bekijken op een later moment nogmaals of er ruimte is ontstaan op de groep, waardoor we je aanvraag toch kunnen accepteren. We informeren je alleen in deze periode op het moment dat er plaats is.
In ouderportaal vind je onder je account, vervolgens financieel en dan het kopje tegoeden. Hier zie je het nog beschikbare tegoed, maar ook het toegewezen en gebruikte tegoed.
Bij de vakantieopvang van Mikz beleeft je kind iedere dag een spetterend avontuur. We werken met thema’s die de basis vormen voor het veelzijdige programma van activiteiten. Tijdens de vakantie kunnen er ook Spetterdagen plaatsvinden. Dit zijn grotere activiteiten in verschillende thema's. Vakantieopvang vindt plaats op vaste BSO-locatie(s). Het kan voorkomen dat je kind wordt opgevangen op een andere locatie dan de gebruikelijke BSO.
Losse vakantieopvang zonder vaste afname is niet mogelijk. Met het BSO schoolweken pakket kun je losse vakantiedagen inkopen (minimaal 5 dagen per kalenderjaar).
Bij het 49 weken pakket is een aantal vakantiedagen inbegrepen. Een 49 weken pakket bieden we niet meer aan nieuwe ouders. Deze dagen kun je flexibel inzetten tijdens schoolvakanties en studiedagen. Opvang voor deze dagen dienen minimaal 3 weken voor de start van de vakantie via het ouderportaal te worden aangevraagd.Het ingekochte tegoed is kind gebonden en vervalt automatisch aan het einde van het kalenderjaar indien niet volledig gebruikt. Voor schoolvakanties houden wij regio Zuid aan.
Opvang tijdens studie- en schoolvrije dagen bieden we aan bij een minimale aanmelding van 5 kinderen per opvanglocatie. Vraag studie- en schoolvrije dagen altijd minimaal 3 weken voor aanvang aan. Beoordeling van de aanvragen vindt plaats, uiterlijk 2 weken voor de aangevraagde datum. Bij kleine scholen of schoolvrije dagen op minder drukke dagen kan het voorkomen dat er niet voldoende aanmeldingen zijn. Houd hier rekening mee bij het inkopen van het aantal vakantiedagen.